A dohányzás megvonási tüneteinek kezelése. Ezek a dohányzásról való leszokás legjobb módjai a tudomány szerint

Nikotinfüggőség tünetei és kezelése

Fáradtság, mert a nikotin nem élénkíti az idegrendszert Szorulás, a bélműködés lassulása miatt Nyugtalanság Szájszárazság Három olyan általános stratégia van, ami javíthat az összes tüneten, ezt a könnyebb megjegyzés érdekében hívhatjuk I-M-A stratégiának is: Ivás: Igyon annyi folyadékot vizet, alacsony kalóriatartalmú alkoholmentes!

a dohányzás megvonási tüneteinek kezelése

Érdemes mindig magánál tartani valamilyen folyadékot. Vizet például vihet magával félliteres műanyag palackban is, ami általában elfér akár egy kézitáskában is. Mozgás: Mozogjon, annyit, amennyit csak tud!

a dohányzás megvonási tüneteinek kezelése

Mozogjon többet mint szokott. Alvás: Aludjon annyit, amennyit csak megengedhet magának!

Röviden összefoglalva:

Vannak javaslataink külön-külön az egyes tünetek kezelésére is. Ingerültség hétig tarthat. Segíthet a séta, a forró fürdő, a relaxáció gyakorlása, valamint a kávé kerülése vagy mennyiségének csökkentése.

Ha van Önnek kérdése, írjon nekünk az info leszokasambulancia. Leggyakrabban előforduló kérdések válaszait itt olvashatja.

Álmatlanság A dohányzás megvonási tüneteinek kezelése a koffein tartalmú italoktól este 6 után! Használjon relaxációs technikákat az elalvásnál! Köhögés, száraz torok, orrcsöpögés Igyon sok folyadékot!

Mi a nikotinfüggőség?

Próbáljon ki torokcukorkákat, vagy rágógumit! Rossz lehelet Igyon sok folyadékot, mosson gyakran fogat!

Mi lesz velem cigi nélkül? Jáger András

A tüdőnek idő kell, míg kitisztul a sok kátránytól. Használjon cukormentes rágógumit!

2. Ünnepelje meg a leszokást!

Székrekedés, puffadás hétig tarthat. Igyon rengeteg folyadékot, egyen rostos ételeket gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona! Kefirbe, joghurtba kevert korpa segíti csökkenteni az étvágyat, és jót tesz a bélműködésnek. Éhség Igyon vizet, vagy alacsony kalóriatartalmú folyadékokat!

  1. Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  2. Milyen eszközökkel hagyják el a dohányzást
  3. Ezek a dohányzásról való leszokás legjobb módjai a tudomány szerint
  4. A koncentráló készség csökkenése, 2 hét Ingerlékenység, izgatottság, szorongás, 4 hét Alvási problémák, 1 hét Emésztési zavarok, székrekedés, 4 hét Fel kell készíteni a környezetet is a leszokásra.
  5. Leszokni a dohányzásról fülmágnesek vélemények
  6. Tehát le akarja hagyni a dohányzást

Unalom Új elfoglaltságok után kell nézni: például könyv- és újságolvasás, keresztrejtvényfejtés, Internetezés, kártyázás, a barátokkal való találkozás vagy telefonálás. Készüljön valamilyen elfoglaltsággal a várakozások idejére! Levertség esetleg depresszió Keressen magának minél több örömteli elfoglaltságot, találkozzon minél gyakrabban a nemdohányzó barátaival. Jutalmazza meg magát!

Kérdezzen!

Fáradtság, kimerültség Szunyókáljon! Ne hajtsa magát!

a dohányzás megvonási tüneteinek kezelése

Több mozgás és a könnyű tornagyakorlatok is segíthetnek. A sóvárgással és a súlygyarapodás megelőzésével külön fejezetekben foglalkozunk. Amiért nehéz leszokni a dohányzásról.

Lásd még